Pilates

joseph pilates in de teaser

De teaser van Joseph Pilates

 

Pilates is genoemd naar de maker van deze bewegingsmethode: Joseph Hubertus Pilates uit Duitsland en in het begin van de 20e eeuw naar de V.S geëmigreerd.
Joseph heeft zelf vele trainingen gedaan voor het lichaam als worstelen, boksen, yoga en acrobatiek. Dit alles heeft hem gestimuleerd in het maken van zijn enorm goed onderbouwde bewegingsmethode.

Hoezo goed onderbouwd?
In alle Pilatesoefeningen traint u uw hele lichaam. Hier en daar ligt de aandacht op een ander punt maar het komt er altijd op neer dat u bouwt aan een lichaam wat sterk en klachtenvrij zal zijn. U staat er misschien niet bij stil maar in het dagelijkse leven maken we soms rare bewegingen. Dit kan vooral bij het ouder worden betekenen dat het “zomaar” in je rug kan schieten. Of wat dacht u van het in- en uitstappen in een auto. Dit gaat probleemloos zolang u uw lichaam niet voelt maar o wee, als u ook maar iets voelt dan wordt u zich bewust van zo’n beweging en z’n complexiteit ervan.

Er zijn ondertussen wat invloeden geweest binnen de bewegingsmethode. Gelukkig is het nog steeds mogelijk om te trainen in de klassieke, authentieke methode.

Deze authentieke Pilatesleer heeft een uitgekiende en diepe uitwerking van de oefeningen. Dit maakt dat er de beste en snelste resultaten mee zult behalen.

U traint aan een spierkorset wat u ondersteunt bij al uw bewegingen. Pilates heeft zijn oefenmethode bedacht om uw dagelijkse handelingen te ondersteunen, gemakkelijk en pijnvrij te laten verlopen.

Joseph Pilates

Sterke rompspieren door Pilatesoefeningen

 

Om u te helpen de oefeningen zo goed mogelijk uit te voeren heeft Joseph Pilates zijn  “key-principles” bedacht. Centering, Controle, Concentratie, Adem, Precisie, Flow.
Anders gezegd, Concentreert u zich erop om geCentreerd met Controle en Precisie de oefening te doen waarbij u uw adem gebruikt om u te ondersteunen in een goede Flow (doorgaande beweging). Dit doe je bij elke oefening.

 

Wat mag je verwachten?

Ontwikkeling van uw buikspieren. Een leniger lijf en meer bewegingsvrijheid. Afname van bewegingsklachten.

Hoe vaak moet u trainen?

Pilates kunt u iedere dag doen maar 3x in de week zou ideaal zijn. Mijn meeste klanten trainen 1x per week en ervaren al na enige keren dat ze verandering voelen. Hoe vaak u ook wilt trainen, het belangrijkst is om in ieder geval elke week 1x te komen!

 

Omdat Pilates onder de “body en mind” training valt zult u na uw training een aangenaam uitgerust en getraind gevoel hebben. Dit komt doordat u tijdens uw training geconcentreerd bezig bent op wat u “voelt” en niet op wat u “denkt“.

U bent nooit te oud om te beginnen!

Neem vandaag nog contact met me op om een privé proefles af te spreken.

mail naar: marianne@pilateshetgooi.nl of bel me op 06 4030 1540.

 

Reacties zijn uitgeschakeld.